Skrivet den 2010-06-25 18:41:48 av Amy Diamond

Hej Allihopa!

Hoppas ni mår bra och att solen skiner lika mycket hemma hos er som den gör här i Jönköping.

Början på den här sommaren har varit helt fantastisk!
De senaste tre veckorna har jag varit uppe i Umeå och spelat in 16 avsnitt av programmet Bulldogg som jag fick äran att vara programledare för. Det har varit helt otroligt spännande och lärorikt att få vara programledare för första gången. Det har varit så kul att vara uppe i Umeå en längre tid. Det är en underbar stad! Sen också att alla som jobbar uppe på SVT i Umeå varit så otroligt snälla och hjälpsamma under dessa veckor har gjort den här tiden så otroligt rolig. Det har gått så fort och det har varit så kul att intervjua alla gäster och lära mig mer om olika hundraser!





Jag har också varit och sjungit i Galärparken i samband med Kronprinsessan Victorias och Prins Daniels bröllop. Det var jätteroligt att ha en timmes konsert eftersom det var ett tag sen min turné förra sommaren.

http://www.youtube.com/watch?v=lq6wg71pcGs

Om ungefär en vecka åker vi upp i norr igen för då ska jag gästa Nanne Grönwalls sommarturné uppe i Kiruna. Det ska bli jätteroligt!

I förrgår kom vi hem från Umeå och slog givetvis på tv:n med en gång. Sverige är ju tyvärr inte med i fotbolls-VM så jag hejar ännu mer på England än vanligt den här gången. Matchen var helt fantastisk och England som varit ganska svaga i de tidigare matcherna var helt fantastiska! Jag har aldrig varit så nervös som jag var under den matchen. Om England skulle förlorat eller om det hade blivit lika skulle de åkt ut och då hade jag nog börjat gråta, haha. Nu ser jag fram emot söndagens match då England spelar mot Tyskland.





Igår var jag hemma och städade, tog det lugnt och hade en körlektion. Det har varit så kul de senaste lektionerna då jag kört runt på lite svårare vägar. Väldigt pirrigt men samtidigt väldigt roligt.

Hoppas att ni har haft en underbar början på sommaren och att ni får en härlig midsommarafton.

Många Kramar Amy
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0